Campionat de Catalunya d'Edats 2016 - Fase territorial de Girona
La Federació Catalana d'Escacs ja ha publicat les bases del proper Campionat de d'Edats de la territorial de Girona. És el torneig més important a les comarques de Girona per a nens i nenes on l'any passat hi varen anar gairebé 200 participants.
Des del CLUB animem i aconsellem participar-hi.
Es jugarà en quatre tardes (a partir de les 16:00) entre el 16 de gener i 6 de febrer, i els nens i nenes agrupats per edats (sub8, sub10, sub12, sub14, sub16 i sub18).
Dates i lloc de joc:
- Els dies 16 i 23 de gener a Peralada ( Av.Principal de Peralada nº1, al Cafè del Centre.)
- Els dies 30 de gener i 6 de febrer a Girona ( Centre Cívic Pla de Palau, C/ Saragossa 27, Girona)
Tothom que vulgui participar-hi cal estar federat i enregistrar-se abans de l'11 de gener al formulari i abonar 5€ al compte bancari de a Federació ES89 2100 1033 3202 0013 0574.
NOTES:
- S'ha ampliat el termini de la inscripció a les fases prèvies de Girona fins el dia 14 de gener, a les 20 hores.
- Inscrits i resultats es poden consultar a: chess-result.com
Memòria 2015 del Club d'Escacs Montgrí
Podeu consultar la Memòria any 2015 del Club d'Escacs Montgrí.
Aquí hi trobareu les diferents activitats i resultats que el Club ha anat organitzant i competint, així com de diferents escrits i altres anotacions interessants o curiosos relacionats amb els escacs.
Roger Danés s'endú el torneig de Nadal amb contundència
Aquest any si! En Roger Danés de Bellcaire d'Empordà s'ha endut amb molta claredat el IV Torneig de Nadal 2015 guanyant totes les sis partides jugades, sense cap error i amb molta comoditat. La seva experiència d'anys anteriors (sots-campió als anys 2013 i 2014) ha estat determinant no sols per millorar el joc sinó també per tenir confiança en si mateix. Felicitats Roger!
El segon lloc ha estat més renyint amb quatre jugadors empatats amb quatre punts i mig: L'Arnau Vilà (sub 8), en Joel Bonet (sub 10), l'Aniol Anglada i l'Òscar Pèrez. La darrera i decisiva ronda justament hi havia enfrontaments creuats entre ells. L'Arnau Vilà en blanques amb dues torres, un cavall i un peó a la sèptima ofereix taules a l'Aniol Anglada que tenia dues torres i un alfil i molta feina per retenir el perillós peó de les blanques. En Joel Bonet amb negres també ofereix estranyament taules a l'Òscar Pèrez que accepta ràpid: un final de rei negre amb torre i alfil contra un solitari rei blanc és una victòria clara de les negres!
Propostes tornejos d'escacs Nadal 2015
S'acosta les festes nadalenques i diferents clubs d'escacs organitzen els seus tradicionals tornejos d'escacs nadalencs. A continuació fem un resum:
Començant ja aquest proper dissabte 19 de desembre quan el Club Escacs Montgrí organitza el ja tradicional Torneig Escolar de Nadal pels nens i nenes que fan classes amb el Club. Abans, el matí del mateix dissabte, el Club Escacs Figueres organitza la cinquena edició del Torneig Escolar Obert de Nadal amb força premis per a totes les categories. Un cop passat Nadal i Sant Esteve, i ja recuperats dels canalons, turrons i caves, el Club Escacs Gerunda organitza la sisena edició del Torneig de Nadal Infantil a les tardes dels dies 28 i 29 de desembre. Un cop ens hem ja menjat els dotze raïms, els dies 2, 3 i 4 de gener d'any nou, el Club Escacs Figueres organitza l'Obert "Ciutat de Figueres" Sub 2200.
John Fowler campió del 2n Torneig Fira de Sant Andreu
Potser perquè s'ha fet en diumenge, potser perquè ha fet un molt bon temps i s'ha preferit passejar a la Fira o altres llocs, però el segon Torneig Llampec de la Fira de Sant Andreu ha tingut menys participació que l'any passat, que es va fer en un dissabte fred i plujós, ideal per a la pràctica dels escacs.
El torneig d'enguany ha portat alguna que altre sorpresa com per exemple el magnífic tercer lloc (empatat amb el segon) de l'Adrià, la gran habilitat de l'Aniol en capturar el rei d'en Carles quan tenia la partida ben venuda i amb escàs temps, o els quatre punts del l'Arnau el més petit del torneig.
Campionat de Catalunya d'escacs actius d'edats de 2015
El proper dissabte 12 de desembre de 2015, a Sitges, tindrà lloc una nova edició del Campionat de Catalunya d'escacs actius d'edats dins del XIII Festival d'Escacs Memorial David Garcia Ilundain que organitza la Federació Catalana d'Escacs. És un torneig per a nens i nenes (nois i noies) amb llicència federativa nascuts posterior a l'any 1995, agrupats per edats, amb un sistema suís a 8 rondes i al ritme de 15 minuts més 5 segons per jugada.
Tothom qui estigui interessat en participar-hi, que es posi en contacte amb el Club i se l'informarà.
III Marató de Donació de Sang de Torroella de Montgrí

El Club Escacs Montgrí participa en les activitats de la Marató de Donació de Sang. Així que a més de fer una causa benèfica molt important, podreu disfrutat de moltíssimes activitats on els escacs també hi seran presents.
Dissabte, 14 de novembre de 2015
Hora: de 10 a 15 h i de 16 h a 21 h
Lloc: Espai Ter de Torroella de Montgrí
Organitza: Associació de Donants de Sang de Girona i Banc de Sang i Teixits de Girona
Descobreix totes les activitats que han preparat les entitats del municipi al clicant aquí!
2n Torneig d'escacs llampec Fira de Sant Andreu
Torna la Fira Comercial, Agrícola i ramadera de Sant andreu de Torroella de Montgrí el proper cap de setmana del 28 i 29 de novembre, i tornem a repetir el torneig d'escacs llampec que l'edició de l'any passat una molt bona participació de 16 jugadors.
Diumenge 29 de novembre a la tarda, a partir de les cinc, a la seu del Club Escacs Montgrí, a Casa Pastors, tindrà lloc de nou el torneig de partides ràpides (5 minuts + 3 segons de retard per jugada, ritme de joc pel sistema Bronstein) on hi podrà participar tothom, petits i grans, locals o de fora, aficionats o amb llicència.
El sistema de joc serà pel sistema suís a 9 rondes i s'entregarà un trofeu pels tres primers classificats i, novetat d'enguany, un trofeu pel millor classificat Sub-16.
La resta d'activitats que es duran a terme durant els dos dies de la Fira, ho podeu consultar descarregant el programa.
Més...
Festa catalana d'escacs 2015 a Santa Pau
El dia 18 d'octubre la Festa catalana d'escacs tenia lloc, seguint la rotació de seus arreu de Catalunya, en terres gironines i concretament al poble de Santa Pau. Al conegut restaurant de Can Xel en una gran sala s'havia fet uns magnífics preparatius pel Campionat de Catalunya per equips de ràpides amb la participació de 55 equips (un provinent de Catalunya Nord) amb més de 200 jugadors d'arreu de Catalunya. El campió va ser la Societat Coral Colon de Sabadell, el sots-campió el Mollet i el tercer classificat el Peona i Peó de Barcelona.
D'ençà del 2007 de quan l'esdeveniment s'havia celebrat a l'Estartit, el Club Escacs Montgrí no havia participat més al torneig de la Festa Catalana. A Santa Pau l'equip del Montgrí, format per Carles Vilà, Arnau Puig, Marc Juanola i Joan Mera, es va haver d'enfrontar a vuit equips (va tocar descansar una ronda). Finalment l'equip va fer 12,5 quedant en posició 52. La relació dels resultats amb els equips adversaris varen ser:
- Montgrí 0 - 4 Santa Andreu B
- Molí Nou A 4 - 0 Montgrí
- Montgrí 3 - 1 Olot C
- Viladecans 3 - 1 Montgrí
- Montgrí 0.5 - 3.5 Echequier Saint Jeannais
- Gerunda C 3 - 1 Montgrí
- Montgrí 2 - 2 Canet B
- Ripollet C 3 - 1 Montgrí
Tots els resultats i la classificació final es pot consultar al chess-results.
Simultànies Festa Major 2015
A darrera hora en John Fowler no va poder fer les simultànies que tradicionalment fa per la Festa Major de Sant Genís de Torroella de Montgrí. Així i tot, en la distància on es trobava per qüestions laborals, va estar atent de que les simultànies es fessin amb normalitat. Per això, enguany les simultànies va agafar un caire més festiu: en Carles Vilà s'enfrontà a nou partides (dos participant volgueren repetir per revenja) de les quals en guanyà 7, en feu taules una i en perdé finalment una, i el seu fill Arnau feu unes simultànies també contra dos nens guanyant-los als dos. També altres nens s'hi afegiren i feren altres partides contra ells.


